středa 23. října 2013

žijte v páru

někdy na jaře jsem chytla angínu. Celou vejšku jsem byla celkem zdravá, minimálně bez antibiotik, a tak to pro mě byla skoro nová zkušenost. Nejvíc crazy na ní byly ty nové kulisy. Měla jsem neschopenku, nemohla jsem z domu a neměla jsem co jíst. Pomohla mi kamarádka a při té příležitosti vyprávěla absurdní historku o tom, jak ji doktorka poslala na nemocenskou a požádala ji, aby druhý den po příteli/manželovi do ordinace poslala vzorek moči. Protože každý přece někoho má. Nemá? A neměla by na to být kolonka v anamnéze?

Řeknu vám jednu věc a budu upřímná, sic se mi nechce. Když jsem byla v té nemocnici, napadlo mě, co když mám fakt nějaký zánět v mozku, co když mám nádor v mozku...ale furt pohoda, na kolena mě dostala myšlenka, jak těžký je tam na to být jediná sama. Sice tam všichni byli spíš staří a doprovod jim dělaly děti středního věku, ale i tak mi bylo děsně. Statečně jsem přežila lumbálku a trošku mě nalomil jejich dotaz, jestli mám někoho, kdo by pro mě přijel. Co mě zlomilo, byl telefonát ze školy, kdy vedení, které se přiklání k verzi, že jsem ambiciózní lesbička, mi popřálo hodně zdraví, a protože vědí, že jsem sama, navrhli, že do čtyř pro mě může přijet školník, po čtvrté sekretářka. Začala jsem brečet. V první fázi možná kombinací vděku a smíchu, v druhé zoufalstvím.


Ale je to tak. Kdyby se mě někdo zeptal, jestli má žít sám nebo s někým, řeknu mu, aby nežil sám. Kdyby mi někdo řekl, že s někým žije jen kvůli těmhle případům, nekriticky bych to přijala. Kdyby mi někdo řekl, ať si někoho najdu - pro tyhle případy - řeknu mu, že to radši zhebnu, ale to je tím, že jsem to já. Chci všechno, nebo nic. A mám všechno a nic. Ale vy, pokud můžete, žijte radši s někým. Pokud nemáte tak skvělé přátele (nebo případně i zaměstnavatele), díky kterým si to můžete dovolit.

6 komentářů:

  1. Ahoj, doufám, že se brzy zjistí, čím to je, a budeš zase v pohodě!!
    Kdyžtak na neuro problémy někdy pomůže Milgamma N – to je nějaký typ vitaminu B, který se dobře vstřebává. (Ale asi spíš jen zlepšuje symptomy – např. ten pocit, že se člověk poblije.) A taky prý pomáhá čaj z kořene lékořice, obsahuje nějakou látku, která podporuje regeneraci nervů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík za tip, myslím, že to ještě ráda zkusím:)

      Vymazat
  2. Všechno, nebo nic. Jak jinak. Být s někým jen proto, že nechci být sama? Vždyť to je tak povrchní. A každý na to žaludek nemá. Sice se snažím neříkat nikdy, ale pevně věřím, že vždycky dám radši přednost sobě a nebudu ze sebe dělat blba.
    Proto se mi těžko chápou ti lidi, co to tak dělají. Proč ale soudit. Je to jejich rozhodnutí. Nemusíme žít v jejich kůži.
    Dojal mě ten telefon ze školy. Je to kouzelný, Teo. Fakt.
    Takže, lesbička, jo? :D

    Slyšela jsi někdy něco o psychosomatice?

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, kompromisy, které se dotýkají životů druhých nejsou moc fér...
    Ve škole jsou super, myslím, že je na mně vidět i jindy, že jsem tam šťastná...a lesbičku jim nevyvracím jen proto, že mě uklidňuje, když se i přes to chovají skvěle.
    Psychosomatika. Ach. No. Mono, u mě jsou psychosomatický potíže přesnější než cokoliv jinýho, dva měsíce po maturitě, dva měsíce po státnicích...jeéé, a nedělala jsem na začátku září státnice?...no jistě:/ Problém je v tom, že je to doslova začarovanej kruh, pomáhá mi jóga a chodit mezi lidi, ale problém je v tom, že mám celý dva měsíce zdravotní potíže, takže jsem zavřená doma a prostě čekám, kdy ochrnu...resp. čekala jsem, že přestanu moct jíst jako obvykle, ale letos nastal upgrade:D Zkusím se polepšit, ale nejdřív se musím zbavit toho, že se se mnou při změně polohy protočí celá místnost:)

    OdpovědětVymazat
  4. Připadá mi to jako když Woody někde prohlásil, že by se člověk měl vyhnout stáří, pokud může.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...