úterý 21. ledna 2014

srdce a žaludy


Ke zdi se tisknu dechem ztajeným 
a cítím tvé tělo z ledu, 
když ťukám na zeď srdcem svým 
naší lásky tajnou abecedu.


"Co je ta lásky tajná abeceda?".... "Ale no tak, tak si představte, co dělá vaše srdce, když se ocitnete v místnosti s člověkem, do kterého jste zamilovaní. Nebo co cítíte, když vám někdo chybí, kde to bolí? A když si vybavíte rozchod - jak vaším srdcem proudí adrenalin, jak je vaše tělo nabuzené zachránit tu nezadržitelnou ztrátu... a to je ten ztajený dech! Ten okamžik, kdy potřebujete nejvíc kyslíku, protože máte pocit, že na místě zemřete, ale ať se snažíte sebevíc nadechnout, víte, že vzduch vám dorazil tak do půlky krku a nejde dál. To je ta lásky abeceda, kterou tluče srdce, ne?"

Koukala jsem po celé třídě a potvrdilo se mi, co jsem už tak půlce svého proslovu tušila. Neměli nejmenší ponětí, o čem to mluvím. To je dobře, nemusí být všichni takoví tragédi jako já...

Ve čtvrťáku se podivovali nad tím, že v textu, na kterém měli dělat rozbor, divočák pokousal myslivce. "Divočák má zuby? Já myslela, že jen ty dva velký..."
"Jasně, že má zuby, jak by jinak kousal bukvice?" dochází mi, co je napadne, zachraňuju situaci: "Už jsi někdy zkoušela kousat do žaludu?"

Zezadu se ozvalo klučičí "au".
Holka rudá.
Já zoufalá.

2 komentáře:

  1. To je zajímavý, já bych to (očividne blbě) interpretovala jinak.
    A žaludy? Zůstaň u bukvic, jestli tenhle dvojsmysl na gympl ještě nedorazil :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak interpretace není nikdy jen jedna, já jen do ticha nabízím tu, která mě napadla... dorazily jak bukvice, tak žaludy, máme tu srandu už úplně ze všeho, dneska to bylo toto http://instagram.com/p/jeVF0COc7J/

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...